Κυριακή 23 Δεκεμβρίου 2012

Σοφά Μηνύματα Ηγεσίας

«Η βασική Αξία της Επιχείρησης είναι οι Άνθρωποι και Όχι οι Μετοχές». Μαθήματα Ηγεσίας από έναν Γκουρού του Μάρκετινγκ.


Ανατρεπτικός ήταν στο λόγο και τις απόψεις του ο Χένρι Μίντσμπεργκ, ο φημισμένος Αμερικανός καθηγητής που θεωρείται ένας από τους γκουρού της επιστήμης του μάνατζμεντ. Ο Μίντσμπεργκ ήρθε στην Ελλάδα ύστερα από πρόσκληση της KPMG. Στην ημερίδα η οποία διοργανώθηκε στο Intercontinental και την οποία παρακολούθησαν πάνω από 500 άτομα, κατάφερε να μας εντυπωσιάσει με το χιούμορ και με τον ανάλαφρο τρόπο με τον οποίο μας παρουσίασε κάποιες από τις ιδέες του.

Σας τις παραθέτουμε:

• Ηγεσία σημαίνει να ανασύρεις στην επιφάνεια τον ενθουσιασμό που υπάρχει εκ φύσεως σε κάθε άνθρωπο.

• Οι μετοχές είναι μια καταστροφική αμοιβή για τις εταιρείες. Αυτό που μετράει είναι η ανθρώπινη αξία όχι η αξία των μετοχών. Η υπερηφάνεια, η αξιοπρέπεια, οι αρχές. Ο ενθουσιασμός κάνει τις εταιρείες πετυχημένες (και επικερδείς).

• Ο Ηγέτης που δίνει χρόνο, που ακούει και που σέβεται τα άτομα της εταιρείας του, μπορεί να χτίσει πολύ ισχυρούς οργανισμούς.

• Οι CEOs αμείβονται δυσανάλογα με τους υπόλοιπους λόγω της αξίας που προσδίδεται στις μετοχές.

• Οι περισσότερες προβλέψεις είναι στην ουσία εκτιμήσεις. Αν κανείς είναι απαισιόδοξος «εκτιμά» απαισιόδοξα και αν είναι αισιόδοξος, «εκτιμά» αισιόδοξα!

• Το σημάδι μιας άρρωστης εταιρείας είναι οι «απ’ έξω» να εκτιμούνται περισσότερο από τους «μέσα». Αυτό γίνεται όταν ο CEO υιοθετεί αλλαγές στις οποίες οι υπόλοιποι αντιτίθενται.

• Τα μεγάλα θέματα είναι δουλειά του μάνατζερ. Τα υπόλοιπα ανατίθενται.

• Την εξυπηρέτηση των πελατών και τη φροντίδα προς τους υπαλλήλους. Αυτά πρέπει να προσέχουν οι μάνατζερ - και όχι το κέρδος. Αν συγκεντρώνονται στο κέρδος, έχουν χάσει…

• Οι πραγματικά ηρωικοί ηγέτες είναι αυτοί που κάνουν τους άλλους να φέρονται ηρωικά χωρίς οι ίδιοι να επαίρονται.

• Τα ΜΜΕ κατασκευάζουν ήρωες από ανθρώπους που δεν είναι, αλλά που οι ίδιοι νομίζουν ότι είναι.

• Τα προγράμματα είναι άχρηστα. Ο προγραμματισμός είναι πολύτιμος.

• Στην επιστήμη, στην αγάπη και στη στρατηγική, αν κανείς συγκεντρώνεται στην τεχνική είναι σαν να προσπαθεί να καθοδηγήσει έναν ανίκανο!

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ

• Η στρατηγική δεν είναι μια διαδικασία προγραμματισμού, αλλά μια διαδικασία μάθησης.

• Κάθε στρατηγική πρέπει να συνδυάζει εποπτεία αλλά και μάθηση. Έλεγχο κι ευελιξία, αλλά και περιθώρια για διόρθωση. Ο αυστηρός έλεγχος ή η απουσία ελέγχου είναι δυο ακραίες στάσεις που πρέπει ν’ αποφεύγονται.

• Μερικές φορές μπορεί να χρειαστεί ν’ αλλάξει τη φιλοσοφία του, προκειμένου να διατηρήσει κανείς τη θέση του.

•Πολλές από τις διαδικασίες της στρατηγικής μας, μας εμποδίζουν να σκεπτόμαστε την ίδια τη στρατηγική.

•Μερικές φορές μπορεί να πρέπει να πυροβολήσεις στον αέρα για να βρεις το στόχο σου. ‘λλες πάλι πρέπει να βρεις το στόχο σου και μετά να πυροβολήσεις.

• Η στρατηγική προχωρά και βάσει σχεδίου αλλά και βάσει των εξελίξεων. Δεν αναπτύσσεται ούτε σαν άνθος του θερμοκηπίου ούτε σαν σπόρος στο χωράφι.

• Το όραμα καταγράφεται σε γενικές γραμμές. Οι λεπτομέρειες καθορίζονται στην πορεία. Γι’ αυτό και το όραμα δεν πρέπει να είναι περιορισμένο και άκαμπτο.

• Οι στρατηγικές παρουσιάζονται αυθόρμητα, αλλά και συλλογικά. Όταν καταστρώνετε στρατηγική, ρωτήστε τους ανθρώπους που βρίσκονται στη βάση της εταιρείας, αυτούς που μιλούν με τους πελάτες. Πιέστε τους να παράγουν ιδέες και μετά χρησιμοποιήστε τες.

• Η ηγεσία και η στρατηγική είναι δύο πράγματα που δεν μπαίνουν σε καλούπια. Πρέπει πάντα να αφήνονται περιθώρια.

• Είμαστε καλοί στο να προβλέπουμε ότι έχει ήδη γίνει στο παρελθόν. Αλλά πολύ κακοί στο να προβλέπουμε τα απρόβλεπτα.

• Πολλές φορές χρειάστηκαν 20 ολόκληρα χρόνια για να γίνει κάτι επιτυχία… σε μια στιγμή.

• Όραμα είναι η θέα από την κορυφή του βουνού.

• Η ψυχή ποτέ δεν σκέφτεται χωρίς μία εικόνα (Αριστοτέλης).

• Σκεφτόμαστε για να πράξουμε. Αλλά πράττουμε και για να σκεφτούμε.

• Οι σύμβουλοι πληρώνονται για να παρέχουν τις απαντήσεις. Οι ακαδημαϊκοί για να υποβάλλουν τις ερωτήσεις.



Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΟΥ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ

Το μάνατζμεντ δεν είναι επιστήμη με τη συνηθισμένη έννοια του όρου, ούτε κάποια «τέχνη» που πάει κανείς σε μια σχολή και τη μαθαίνει και στη συνέχεια παίρνει και πιστοποιητικό επάρκειας γνώσης.

Το μάνατζμεντ είναι ενας συνδυασμός τέχνης, τεχνικής και επιστήμης. Είναι πάντα σχετικό με την ιστορία, την κουλτούρα και τους ανθρώπους κάθε επιχείρησης.

Η τέχνη είναι το όραμα, είναι το πάθος, η φιλοδοξία, το κίνητρο. Η τεχνική είναι η εμπειρία, οι πρακτικές γνώσεις, το ένστικτο, η επικοινωνία με τους άλλους.

Η επιστήμη έχει να κάνει με τους αριθμούς, τα δεδομένα, την ανάλυση, τους υπολογισμούς.

Οι μάνατζερ που προσηλώνονται σε έναν μόνο από τους τρεις αυτούς τομείς και παραμελούν τους άλλους δύο, οδεύουν προς την αποτυχία. Αν κάποιον τον απασχολεί μόνο το όραμά του (δηλαδή οι προσωπικές του φιλοδοξίες) και αδιαφορεί για οτιδήποτε άλλο, τότε είναι ένας νάρκισσος. Αν πάλι δεν έχει όραμα, τότε είναι ένας βαρετός και μη εμπνευσμένος μάνατζερ. Αν τον ενδιαφέρουν μόνο οι αριθμοί και τα μεγέθη, τότε είναι απλώς ένας ψυχρός υπολογιστής! Το μυστικό είναι στην ισορροπία των τριών αυτών χαρακτηριστικών. Τα νούμερα και οι υπολογισμοί είναι απαραίτητοι προκειμένου να έχει κανείς μια εικόνα: που είναι και προς τα πού πηγαίνει. Η στενή σχέση με τον εργαζόμενο διατηρεί την επαφή με τη βάση της εταιρείας και προσφέρει στο μάνατζερ την αφοσίωση από το προσωπικό χωρίς την οποία δεν μπορεί να λειτουργήσει ούτως ή άλλως! Και το όραμα; Το όραμα είναι η έμπνευση, το συναίσθημα, ο ενθουσιασμός!

Η τέχνη, η τεχνική και η επιστήμη είναι σαν τις τρεις πλευρές ενός τριγώνου που στο κέντρο του πρέπει κανονικά να κινείται αυτός που θέλει να είναι αποτελεσματικός μάνατζερ!



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου